Pages

Koleksi Doa Harian


DOA KETIKA BANGUN DARI TIDUR
Maksudnya:

"Segala puji bagi Allah yang menghidupkan kami selepas mematikan kami dan kepadaNya kami akan kembali.


DOA KETIKA MEMAKAI PAKAIAN 
Maksudnya:

"Segala puji bagi Allah yang memakaikan aku (pakaian) ini, dan memberi rezeki kepadaku tanpa daya dan kekuatan dariku".


DOA KETIKA MEMAKAI PAKAIAN BARU
Maksudnya:

"Ya Allah bagiMu segala pujian, Engkaulah yang memakaikannya padaku. Aku memohon kepadaMu kebaikannya dan kebaikan tujuan ia dicipta dan aku memohon perlindungan denganMu daripada kejahatannya dan kejahatan tujuan ia dicipta".


DOA KETIKA MASUK TANDAS
Maksudnya:

"Dengan nama Allah, Ya Allah aku berlindung denganMu daripada syaitan jantan dan syaitan betina".



DOA KETIKA KELUAR TANDAS
Maksudnya:

"Aku memohon keampunan daripadaMu".


DOA KETIKA KELUAR RUMAH
Maksudnya:

"Ya Allah, aku berlindung denganMu supaya tidak sesat atau disesatkan, menyeleweng atau diselewengkan, berbuat aniaya atau dianiayakan, bodoh atau diperbodohkan ke atasku".


DOA KETIKA MASUK RUMAH
Maksudnya:

"Dengan nama Allah kami masuk dan dengan nama Allah kami keluar dan kepada Allah kami bertawakkal.



DOA MEMUDAHKAN SEBARANG URUSAN
Maksudnya:

"Ya Allah, tidak ada kemudahan kecuali sesuatu yang Engkau permudahkan, Engkau menjadikan kedukaan itu mudah sekiranya Engkau kehendaki.











No comments:

Post a Comment

Dah Habis Baca Sila La Koment Ye.. ^^"